Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie

Algemene voorwaarden

1. Toepassingsgebied

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen via onze online shop door consumenten en ondernemers.

Voor Duitsland geldt het volgende: volgens artikel 13 van het Duits Burgerlijk Wetboek (BGB) zijn consumenten alle natuurlijke personen die een juridische transactie aangaan voor doeleinden die overwegend noch aan hun commerciële noch aan hun zelfstandige beroepsactiviteit kunnen worden toegeschreven.

Voor Oostenrijk: In de volgende algemene voorwaarden betekent "consument" "consument" in de zin van de wet op de consumentenbescherming (KSchG).

Voor Zwitserland geldt: In de volgende algemene voorwaarden wordt onder "consument" verstaan de "consument" in de zin van de Zwitserse wet.

Ondernemers zijn alle natuurlijke en rechtspersonen die geen consument zijn.

Voor ondernemers geldt: als de ondernemer tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden gebruikt, wordt de geldigheid daarvan afgewezen; zij maken alleen deel uit van de overeenkomst als wij daarmee uitdrukkelijk hebben ingestemd.

2. Contractant, totstandkoming overeenkomst, correctiemogelijkheden

De koopovereenkomst wordt gesloten met Luftbude GmbH.

(1) De presentatie van goederen in de online shop is geen bindende aanvraag voor het sluiten van een koopcontract. Het is veeleer een niet-bindende uitnodiging om goederen in de online shop te bestellen.

(2) Door te klikken op de knop "Bestel" wordt een koopovereenkomst gesloten met Luftbude GmbH.

(2) Door te klikken op de knop [„Nu bestellen onder voorbehoud van betaling“ / „kopen“] doe je een bindend koopaanbod (§ 145 BGB).

(3) Na ontvangst van het koopaanbod ontvangt u een automatisch gegenereerde e-mail ter bevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen (ontvangstbevestiging). Deze ontvangstbevestiging vormt geen aanvaarding van uw aankoopaanbod. Met de ontvangstbevestiging komt nog geen overeenkomst tot stand.

(4) Een koopovereenkomst voor de goederen komt pas tot stand wanneer wij uitdrukkelijk verklaren dat wij het koopaanbod aanvaarden (orderbevestiging) of wanneer wij de goederen aan u verzenden zonder voorafgaande uitdrukkelijke verklaring van aanvaarding.

(5) Informatieproducten zijn gelabeld met 0€ verkoopprijs en dienen ter verduidelijking van feiten. Hier worden geen fysieke goederen aangeboden, maar wordt verwezen naar overeenkomstige goederen en doorgezonden. Met de aankoop of bestelling van een dergelijk informatieproduct komt geen koopovereenkomst tot stand. Er ontstaan dan ook geen rechten of plichten tussen de afzonderlijke partijen.

3. Contracttaal, contracttekstopslag

De taal of talen die beschikbaar zijn voor het sluiten van het contract: Duits

Wij slaan de tekst van het contract op en sturen u de bestelgegevens in tekstvorm. Om veiligheidsredenen is de tekst van het contract niet meer toegankelijk via het internet.

4. Leveringsvoorwaarden

Naast de aangegeven productprijzen komen er nog verzendkosten bij. Meer informatie over de verzendkosten vind je bij de aanbiedingen.

Wij leveren alleen per postorder. Het is helaas niet mogelijk om de goederen zelf af te halen.

Wij leveren niet aan pakstations.

5. Betaling

In onze winkel kunt u over het algemeen op de volgende manieren betalen:

Voorafbetaling

Als u de betaalmethode vooruitbetaling selecteert, verstrekken wij u onze bankgegevens in een aparte e-mail en leveren wij de goederen na ontvangst van de betaling.

PayPal

Om het factuurbedrag te kunnen betalen via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A, 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg („PayPal“), moet u geregistreerd zijn bij PayPal, zich legitimeren met uw toegangsgegevens en de betalingsopdracht bevestigen. De betalingstransactie wordt onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling door PayPal uitgevoerd. Je ontvangt verdere instructies tijdens het bestelproces.

Als u met een betaling in gebreke blijft, bent u verplicht de wettelijke vertragingsrente ter hoogte van 5 procentpunten boven de basisrente te betalen. Voor elke aanmaning die u na het intreden van het verzuim ontvangt, wordt een aanmaningsvergoeding van EUR 2,50 in rekening gebracht, tenzij in individuele gevallen een lagere of hogere schadevergoeding wordt aangetoond.

6. Recht op annulering en omruiling

Recht op annulering

De consument heeft een annuleringsrecht zoals beschreven in de annuleringsvoorwaarden. Ondernemers hebben geen vrijwillig annuleringsrecht.

Ontzeggingsrecht

Bij Luftbude heb je het recht om de goederen levenslang te ruilen. Voorwaarde hiervoor is dat de goederen in onbeschadigde staat verkeren (geen defecten, geen verpakkingsmateriaal verwijderd) en dat de omruiling alleen kan plaatsvinden in de originele verpakking (zoals je het pakket hebt ontvangen). Anders behouden wij ons het recht voor de goederen terug te nemen of een restocking fee van minimaal 15% in rekening te brengen.

Als u gebruikmaakt van uw herroepings- of omruilrecht, draagt u als consument de retourverzendkosten.

7. Eigendomsvoorbehoud

De goederen blijven ons eigendom totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden. Voor klanten die in Zwitserland gevestigd zijn, zijn wij gemachtigd een overeenkomstige inschrijving in het eigendomsvoorbehoudregister te doen.

Voor ondernemers is het eigendomsvoorbehoud van toepassing.

Voor ondernemers geldt bovendien het volgende: Wij behouden ons het eigendom van de goederen voor totdat alle vorderingen uit een lopende zakenrelatie volledig zijn voldaan. U mag de onder eigendomsvoorbehoud geleverde goederen in het kader van de normale bedrijfsuitoefening doorverkopen; u draagt alle vorderingen die uit deze doorverkoop voortvloeien - ongeacht een eventuele combinatie of vermenging van de onder eigendomsvoorbehoud geleverde goederen met een nieuwe zaak - ter hoogte van het factuurbedrag bij voorbaat aan ons over en wij accepteren deze overdracht. U blijft gemachtigd om de vorderingen te innen, maar wij kunnen ook zelf vorderingen innen als u uw betalingsverplichtingen niet nakomt. Wij zullen de zekerheden waartoe wij gerechtigd zijn op uw verzoek vrijgeven voor zover de realiseerbare waarde van de zekerheden de waarde van de openstaande vorderingen met meer dan 10% overschrijdt.

8. transportschade

Voor consumenten geldt het volgende: als goederen worden geleverd met duidelijke transportschade, dient u zo snel mogelijk over dergelijke gebreken te klagen bij de bezorger en onmiddellijk contact met ons op te nemen. Het sturen van een klacht of het contact opnemen met ons heeft geen gevolgen voor uw juridische claims en de handhaving ervan, in het bijzonder uw garantierechten. Ze helpen ons echter wel om onze eigen claims tegen de vervoerder of de transportverzekeraar te kunnen doen gelden.

Voor ondernemers geldt het volgende: het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering gaat op u over zodra wij de goederen hebben geleverd aan de vervoerder, de expediteur of de persoon of instelling die anderszins verantwoordelijk is voor de uitvoering van de verzending.

9.nbsp;Garantie en waarborgen

9.1 Aansprakelijkheid voor gebreken

Voor consumenten met woonplaats in Duitsland en Oostenrijk geldt het volgende:

De wettelijke aansprakelijkheidswetgeving voor gebreken is van toepassing.

Voor consumenten met woonplaats in Zwitserland geldt:

U dient, zodra dit in het kader van de normale bedrijfsuitoefening mogelijk is, de staat van de ontvangen goederen te controleren en, indien gebreken worden geconstateerd waarvoor de verkoper aansprakelijk is, de verkoper hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen. Indien de consument dit nalaat, wordt het gekochte geacht te zijn goedgekeurd, tenzij de gebreken niet herkenbaar waren tijdens de voorgeschreven inspectie. Als dergelijke gebreken later worden ontdekt, moet onmiddellijk na ontdekking kennisgeving worden gedaan, anders wordt het artikel ook met betrekking tot deze gebreken geacht te zijn goedgekeurd.

Stuur het defecte product naar ons terug met een beschrijving van het defect. De transportkosten zijn voor uw rekening. Wij verlenen garantie door defecten te verhelpen. Dit gebeurt naar onze keuze door het verhelpen van het defect (reparatie) of door het leveren van een defectvrij artikel (vervangende levering). Als de nakoming achteraf mislukt, hebt u het recht om het contract te ontbinden. Dit geldt niet bij onbeduidende gebreken. Het recht op prijsvermindering is uitgesloten.

Voor ondernemers en handelaren geldt het volgende:

tenzij hierna uitdrukkelijk anders is overeengekomen, geldt de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken.

De volgende beperkingen en verkortingen van termijnen gelden niet voor vorderingen op grond van schade die door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten is veroorzaakt

  • in geval van letsel aan leven, ledematen of gezondheid
  • bij opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim en frauduleuze bedoelingen
  • in geval van schending van wezenlijke contractuele verplichtingen, waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van het contract en op de naleving waarvan de contractuele partner regelmatig mag vertrouwen (kardinale verplichtingen)
  • in het kader van een garantiebelofte, indien overeengekomen, of
  • voor zover het toepassingsgebied van de Wet Productaansprakelijkheid openstaat.
  • Beperkingen jegens ondernemers

    Tegenover ondernemers gelden uitsluitend onze eigen informatie en de in het contract opgenomen productbeschrijvingen van de fabrikant als een overeenkomst over de kwaliteit van de goederen; wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor openbare verklaringen van de fabrikant of andere reclame-uitingen. Voor ondernemers bedraagt de verjaringstermijn voor claims voor gebreken aan nieuw geproduceerde goederen één jaar vanaf de risico-overdracht. Voor de verkoop van gebruikte goederen geldt de uitsluiting van elke garantie. De wettelijke verjaringstermijnen voor het recht van verhaal volgens § 445a BGB blijven onaangetast.

    Voorschriften ten opzichte van verkopers

    Voor handelaren geldt de inspectie- en nakomingsplicht van § 377 van het Duitse Wetboek van Koophandel (HGB). Als u ons niet op de hoogte stelt zoals daarin is bepaald, worden de goederen geacht te zijn goedgekeurd, tenzij het gebrek niet herkenbaar was tijdens de inspectie. Dit geldt niet als wij een gebrek op frauduleuze wijze hebben verzwegen.

    9.2 Garanties en klantenservice

    Airbude klanten krijgen een garantie van 3 jaar

    Voor de garantie van 5 jaar gelden de volgende garantievoorwaarden:

    • De garantie dekt alleen controleerbare materiaal- of fabricagefouten.
    • De garantieperiode gaat in op de datum van aankoop.
    • De juiste installatie volgens de relevante installatie- en bedieningsinstructies moet zijn uitgevoerd door een gekwalificeerd gespecialiseerd bedrijf.
    • Andere kosten dan de vergoeding van defecte onderdelen worden niet gedekt (geen verzend-, transport-, ombouw-/verhuis- of planningskosten).
    • Met de registratie van de garantieclaim worden de betreffende componenten eigendom van Luftbude GmbH
    • .
    • Als het betreffende product ten tijde van de melding van het defect niet meer geproduceerd wordt, kan een soortgelijk product met dezelfde basisfunctie geleverd worden.
    • Nadat de garantie is verstrekt, wordt deze niet verlengd of vernieuwd.Een garantieclaim moet worden ingediend binnen de hierboven vermelde garantieperioden.

    De 5 jaar garantie beperkt de wettelijke garantie natuurlijk niet. Deze wordt er slechts door aangevuld. De garantie dekt alle defecten die aanwezig waren op het moment van aankoop voor een periode van 24 maanden.

    9.3 Productgarantie uitbreiding voor ventilatiesystemen naar 7 of 10 jaar

    De afzonderlijke garantievoorwaarden voor het afzonderlijk verkrijgbare product garantieverlenging zijn te vinden in de toepasselijke algemene voorwaarden (klik).

    10.

    10. diensten

    10.1 Aansprakelijkheidsrisico's voor klanten

    De klant stemt volledig in met alle volgende punten en gaat ermee akkoord alle daaruit voortvloeiende risico's te dragen:

  • De uiteindelijke plaatsing van de boorgaten wordt uitgevoerd volgens de specificaties van de klant. De klant is verplicht de positie van het boorgat vooraf te kiezen en te garanderen dat de leidingen vrij zijn. Noch Luftbude GmbH, noch bedrijven van derden zijn aansprakelijk voor eventuele schade.
  • Als de installateurs ondanks alle zorgvuldigheid per ongeluk kabels raken, wordt de aannemer vrijgesteld van alle reparatiekosten en schadeclaims. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aansprakelijkheid voor schade of herstelkosten in verband met het raken van kabels.Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het nauwkeurig labelen en verstrekken van informatie over de ligging van leidingen, tenzij dit vooraf met opdrachtnemer is overeengekomen.
  • De Opdrachtnemer verplicht zich redelijke maatregelen te nemen om schade aan kabels te voorkomen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om ervoor te zorgen dat zich in de boorgebieden geen belangrijke of gevoelige leidingen bevinden die niet vooraf uitdrukkelijk met de opdrachtnemer zijn besproken.
  • 10.2 Coördinatie & organisatie van installatiediensten

    1. De klant dient de goederen onmiddellijk na ontvangst van de levering op volledigheid te controleren. De klant dient ook de verpakking te controleren op zichtbare schade.
    2. Als bij de controle afwijkingen, schade aan de goederen of duidelijke schade aan de verpakking worden geconstateerd, is de klant verplicht dit onmiddellijk aan de leverancier en opdrachtnemer te melden en de toestand van de goederen en verpakking op passende wijze te documenteren, bijvoorbeeld door middel van foto's.
    3. De melding van afwijkingen of beschadigingen moet binnen 2 werkdagen na ontvangst van de levering worden gedaan om een passende opheldering en oplossing mogelijk te maken voorafgaand aan de installatieservice.
    4. De in dit contract berekende prijs voor het boren gaat ervan uit dat de boorplekken vrij toegankelijk zijn en geen ruimte bieden voor meubilair of obstakels op minimaal 1,5 meter voor de wand.
    5. Mocht het nodig zijn dat de contractor meubilair demonteert of verplaatst om toegang te krijgen tot de boorzones, dan wordt dit beschouwd als een bijkomende dienst en wordt dit aangerekend aan een uurtarief van 80 euro netto. De klant wordt vooraf op de hoogte gebracht van deze extra kosten en de werkzaamheden worden alleen uitgevoerd met toestemming van de klant.
    6. De klant zorgt ervoor dat alle installatiediensten in hun geheel kunnen worden uitgevoerd op elke installatieplaats. Dit geldt in het bijzonder voor meerdere installatielocaties in verschillende wooneenheden, gebouwen of locaties. Om extra kosten ter plaatse door herhaald transport van installatiemateriaal en -gereedschap te vermijden, zorgt de klant voor een ononderbroken installatie van alle installatieposities op één locatie.
    7. Als de installatie of een boorgat niet kan worden uitgevoerd om een reden waarvoor noch Luftbude GmbH noch de hiervoor ingeschakelde derde bedrijven verantwoordelijk zijn, ontvangt de klant een restitutie van 300 euro netto per decentrale ventilatie-eenheid. De vooraf bevestigde offerte wordt dan als afgehandeld beschouwd en de klant heeft geen recht op verdere betalingen of vergoedingen.
    8. Een nieuwe installatieopdracht voor de niet geïnstalleerde decentrale ventilatie-eenheden kan desgewenst opnieuw worden berekend en in opdracht worden gegeven met een aparte en nieuwe offerteberekening. In dat geval krijgt de klant een geactualiseerde offerte met de kosten voor de installatie van de resterende decentrale ventilatie-eenheden.
    9. De klant verbindt zich ertoe om op de overeengekomen installatiedag toegang te verzekeren tot alle installatieplaatsen. Als deze zich in verschillende (bewoonde) wooneenheden bevinden, stemt de klant ermee in om zodanig met de individuele huurders te communiceren dat de installatiediensten ter plaatse zonder vertragingen en zonder coördinatie-inspanningen kunnen worden uitgevoerd.
    10. Als de gevel na het boren schade vertoont, stemt de klant ermee in om de aannemer te vrijwaren van eventuele reparatiekosten of aansprakelijkheidskwesties met betrekking tot deze schade.
    11. Boringen worden enkel uitgevoerd door professioneel opgeleid personeel met hoogwaardige en geschikte gereedschappen en apparatuur. De aannemer verbindt zich ertoe om tijdens de boorwerkzaamheden alle noodzakelijke veiligheids- en kwaliteitsnormen na te leven.
    12. 11 Vrijwillig recht van retour

      Voor alle aankopen in onze online shop verlenen wij u, naast het wettelijke herroepingsrecht (zie punt 10), een levenslang recht van omruiling voor bestellingen geplaatst na 01.05.2022 (geldt niet voor centrale ventilatiesystemen). Met dit recht op teruggave kan de klant zich ook na afloop van de 14-daagse herroepingstermijn van het wettelijke herroepingsrecht uit het contract terugtrekken door de goederen binnen de teruggavetermijn van 30 dagen aan ons te retourneren. Voorwaarde voor het uitoefenen van het vrijwillige herroepingsrecht is dat de goederen een interne kwaliteitscontrole doorstaan. Dit betekent onder andere dat de goederen niet zijn geïnstalleerd of in gebruik genomen en dat we de goederen compleet en in dezelfde staat als bij aankoop (bijv. in de originele doos) terugkrijgen. Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan de leverancier weigeren de goederen te retourneren of het artikel accepteren met een restocking fee van 15%.

      12 Aansprakelijkheid

      Wij zijn altijd onbeperkt aansprakelijk voor claims als gevolg van schade veroorzaakt door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten

    13. in geval van letsel aan leven, lichaam of gezondheid,
    14. in geval van opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim,
    15. in geval van garantietoezeggingen, indien overeengekomen, of
    16. voor zover het toepassingsgebied van de Wet Productaansprakelijkheid wordt uitgebreid.
    17. In geval van schending van wezenlijke contractuele verplichtingen, waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van het contract en op de naleving waarvan de contractpartner regelmatig mag vertrouwen; In geval van contractbreuk (kardinale plichten) door lichte nalatigheid van ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten, is de aansprakelijkheid beperkt tot de hoogte van de schade die op het moment van het sluiten van het contract te voorzien was en waarvan het optreden typisch te verwachten was.

      Verder zijn schadeclaims uitgesloten.

      13 Kortingen & aanbiedingen

      Korting voor nieuwe klanten
      Luftbude biedt een vrijwillige korting van 3% voor nieuwe klanten, die op elk moment zonder opgaaf van redenen kan worden geannuleerd. Deze korting kan worden toegepast op het gehele assortiment, met uitzondering van producten van de fabrikant Lunos.

      14. Geschillenbeslechting

      De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat u hier kunt vinden. Wij zijn niet verplicht of bereid om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een arbitragecommissie voor consumenten.

      15. Slotbepalingen

      Als u een ondernemer bent, is het Duitse recht van toepassing met uitsluiting van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.

      Als u een koopman bent in de zin van het Duitse Wetboek van Koophandel, een rechtspersoon naar publiek recht of een bijzondere trust naar publiek recht, is de exclusieve plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortvloeien uit contractuele relaties tussen ons en u onze statutaire zetel.

    Meer dan 10.000 klanten vertrouwen op Luftbude